4 NAP MÚLVA KEZDŐDIK OSZVALD MARIKA, DANCS ANNAMARI, PELLER KÁROLY ERDÉLYI TURNÉJA2014.03.20. 09:24, Dannamarifanclub
Célegyenesbe ért a néhány hónapja kezdődött előkészítési munka a Cintányéros cudar világ című operett-musical gálára. Azóta a nagy érdeklődésre való tekintettel,még két előadást be kellett tenni. A jegyek rekordidő előtt elfogytak, még csak a kolozsvári Studház hatalmas nézőterére van néhány hely, persze azoknak akik sietnek. A kolozsvári színhely épületén az előadás hatalmas bennere egy vidám , táncos, igen jó zenékben gazdag szórakoztató estet igér a műfaj kedvelőinek. Akiknek nem sikerült jegyhez jutni, a művészek igérik, hogy ugyanezzel a műsorral október elején közkívánatra visszajönnek.
A fellépőkről : OSZVALD MARIKA, a tűzrőlpattant szubrett
A Jászai Mari-díjas színésznő, operetténekes már apró lányként is tudta, neki a színpadon van a helye. Sosem képzelt el magának más pályát, mindig is színésznőnek készült. Ő az, aki népszerűvé tette az akrobatikus táncot az operettekben. Lassan 40 éve hányja a cigánykereket, ma is lemegy spárgába, szaltózik. A mai napig fiatal, nyugodtan énekelhet kettőst akár Peller Karollyal is, mert az évszámok számára nem jelentenek semmit. Egyetlen egy dolog van, ami nála számít: a tehetség.
Édesapja, Oszvald Gyula operaénekes és bonviván volt, édesanyja Halasi Marika pedig szubrett. Szülei nem féltették Marikát a színészi pályától, nem is erőltették. Bár megtanították fúrni-faragni, de varrni is, ennek ellenére már pici lány korában operaáriákat és operettdalokat énekelgetett. Megtanulta, hisz rendszeresen ott ült a debreceni Csokonai Színház próbáin, néha előadásain, később az Operettben. A szülei úgy gondolták, ha valóban alkalmas lesz a pályára, majd úgyis kiharcoloja magának, hogy színész lehessen. Miután elvégezte a főiskola operett-musical szakát, 1972-től napjainkig a Budapesti Operettszínház elismert tagja. Azóta eljátszotta az operettirodalom valamennyi szubrettszerepét. Fiatalként a mozgás mindenféle fajtáját kipróbálta: tornázott sőt nem hagyta ki még a toronyugrást sem, majd járt balettozni és megtanult szteppelni, táncolni.
Marika vérbeli komédiás, a szakma minden csínját-bínját ismeri. Az ötvenen túl is vonzó, rendkivül népszerű, a televizíós csatornák állandó vendége. Szeret és tud élni. Az edzőtermeket nagy ívben elkerüli, esze ágában sincs diétázni, nem zavarják a ráncok, a pluszkilók. Teljes mellszélességgel vállalja önmagát, és vallja: a kisugárzás örökifjú. Kritikusai szerint: "Bependerül ez a csodás színésznő, aki a szubrettség minden trükkjével, zamatával és irigylésre méltó energiákkal rendelkezik. Lót-fut, teli szájjal csacsog, tűzrőlpattant, groteszkül bájos. Akrobatikázik, bukfencezik – ugyanazt teszi, amit évtizedekkel ezelőtt, ám olyan bámulatos tehetséggel, hogy ezredszer látva se lehet megunni.” Nagyon várja a találkozást az itteni könzönséggel, ez lesz az első igazi Erdélyi turnéja.
PELLER KÁROLY, a legfiatalabb Bóni
Sorsa igen korán megpecsételődött, amikor 12 évesen nagymamája beíratta az első színi studióba. Az is hamar eldőlt, hogy a színházon belül az operett áll hozzá a legközelebb, így nem csoda, hogy hamar vezető szólista lett, táncos–komikus szerepkörben, miután a Budapesti Operettszínház Zenés-színészképzõ Stúdiójában végzett Több szerepet játszott német nyelven a bécsi Volksoper vendégszólistájaként, és keresztül-kasul turnézta a félvilág zenésszínpadait is. Rendkivül büszke, hogy 19 évesen a Csárdáskirálynőben minden idők legfiatalabb Bonija lehetett, ennek ellenére találkozása az operettel egy véletlennek köszönhető. Erről így mesél:
-Először musicalstúdióba jártam, ott az egyik énektanárom operetteket is tanított nekünk – ekkor szerettem meg a műfajt. Ráadásul Medgyesi Mária volt a színészmesterség tanárom, aki akkor az Operettben primadonna-szubrettként játszott, és miatta kezdtem el a színházba járni darabokat nézni. Nagyon megtetszett nekem ez a világ. Amikor felvettek az Operett Stúdióba, egyértelmű volt, hogy a táncos-komikus vonal lesz az enyém: a magánéletben is ilyen vidám fickó vagyok, a vidámság, a tánc, az ének, ezek egyvelege passzol hozzám leginkább.
Persze azóta musical-szerepeket is játszik, de szíve csücske, az operett.
- Mi hungarikumnak tartjuk az operettet, és a közönség is nagyon szereti, miközben úgy érzem, hogy a saját színházi szakmánk kicsit lenézi ezt a műfajt. Pedig büszkének kellene lennünk rá. Nagyrészt ez az előítélet onnan származik, hogy az ’50-es évek derekán egy társadalmi osztály és egy rendszer ellen irányulva nagyon túlrajzoltan játszották. Ma viszont ugyanúgy visszük színpadra, mint bármely más zenés darabot. Bár a zenés produkciók mindig kicsit elemelkednek a földtől, mégis abszolút mai a témájuk, hiszen minden operett a szerelemről szól, ami mindenkinek az életében jelen van, és mindenkit valamilyen módon megérint.
Rengeteg táncos-komikus szerepet eljátszott, de a legkedvencebbeket nehéz kiválasztania:
–Játszani igazából mindegyiket szeretem, de talán a már említett Csárdáskirálynő Bónija és a Marica grófnő Zsupánja áll hozzám a legközelebb, illetve többször játszottam most Bajor Imre betegeskedése miatt a Mágnás Miskát. Nézni leginkább A mosoly országát szeretem, mert annyira a szerelemről és a férfi-nő kapcsolatról szól, és zeneileg is nagyon gyönyörű. Az biztos, hogy az Erdélyi turnénkon valamennyi kedvenc szerepemet látni, hallani fogja a közönség- fejezte be a művész.
DANCS ANNAMARI, a primadonna-szubrett
Beleszületett a zene világába, karrierje már kilenc éves korában elkezdődött, hiszen a Székely Mikó Kollégium Népi Együttesének szólistájaként beutazta a Kárpát-medencét. Egyenesen a Titanic film híres dalával indult könnyűzenei karrierje, de emellett az iskolában zongorát és klasszikus éneket is tanult. Annamari a Kolozsvári Zeneakadémia operaénekesi-szakán szerzett diplomat és egyre felfelé ívelő könnyűzenei pályafutása mellett, - amelyet külföldi turnék, nagylemezek, videoklipek, számtalan fellépés, és az Aranyszarvas Fesztivál népszerűségi díja fémjelzett- párhuzamosan építette a komolyzenei karrierjét is. 2010. tavaszán debütált a Ion Dacian Bukaresti Nemzeti Operettszínházban a Csárdáskirálynő és Marica Grófnő operettek szubrett-szerepeiben, majd ugyanaz az év októberétől a Budapesti Operettszínház Csárdáskirálynő nagyoperettjének felújított változatában Stázi szerepére kapott meghívást. Azóta nyolc produkcióban játszott fontos szerepeket, emellett külföldi turnékon és reprezentatív gálákon is lehetőségeket kapott. Különösen kihívás számára, hogy a szubrett-szerepkörön kívül a Miss Saigon című musical címszereplője lehetett, hogy rockoperákban is kipróbálta magát és az Ördögölő Józsiásban valamint a Csókos asszonyban, primadonna.
Valamennyi karakter igazi feladat, sok munkát, megannyi elégtételt jelent számára. -Úgy érzem, hogy minden áldozatot megért az elmúlt több mint három év munkája- mondja Annamari. -Szerencsés vagyok, mert Erdélyből továbbra is hatalmas támogatást kapok a közönségem részéről, és érzem azt a rengeteg szeretetet is, ahogyan otthonról kísérik figyelemmel a pályámat. Örülök, hogy nagy érdeklődés követi ezt az erdélyi turnénkot is, hiszen két nagyon imádott kollégámmal jövök egy kivételesen fantasztikus műsorral. Ugyanakkor szeretném megmutatni nekik is szülőföldemet, akárcsak azoknak, akikkel itt még felléptem, szeretném, hogy érezzék az erdélyi közönség rajongását és szeretetét. Számomra a nagy tét Sepsiszentgyörgy, mint mindig, itt drukkolok a legjobban, pedig a nézőtéren csupa ismerős arcok ülnek, de bizonyítani mindig itt akarok a legjobban.
|